Szkolenie manewrowe
Manewry portowe sprawiają Ci trudność i nie czujesz się w nich pewnie? Chcesz poćwiczyć przed samodzielnym czarterem lub nie chcesz po prostu wypaść z wprawy? Nie wiesz co to jest muring ?
Wiemy ile może być stresu związanego właśnie z manewrowaniem w zatłoczonej marinie, wejść tyłem w Y-bomy czy stanąć burtą między dwoma jachtami.
Dom Żeglarski Mila zaprasza na intensywne 3 dniowe szkolenie manewrowe.
Naszym zadaniem będzie przygotować Cię tak, abyś po naszym szkoleniu prowadził jacht pewnie, zdecydowanie, a przede wszystkim bezpiecznie i elegancko. Taki spokój i umiejętność opanowania sytuacji niewątpliwie wprowadzają dobrą atmosferę wśród załogi.
Nasze szkolenia to kompletna propozycja zdobywania doświadczenia na zadbanych i świetnie wyposażonych jachtach np. 11 metrowej Bavarii 37 lub 16 metrowym Cyclades 50.5.
Jacht Bavaria 37 (11m, max 5 uczestników) w terminie:
- od 11.04.2025 - 26.10.2025
Jacht Cyclades 50.5 (16m, max 6 uczestników) w terminie:
Manewrowanie jednostką odbywa się pod okiem naszych doświadczonych instruktorów, którzy zawodowo zajmują się żeglarstwem. W trakcie zajęć zostaną powtórzone najważniejsze zagadnienia z zakresu locji, nawigacji, silników i przepisów. Instruktorzy omówią również najczęściej spotykane sytuacje, oraz zwrócą uwagę na popełniane błędy.
Program obejmuje:
- zasady działania śruby prawo i lewoskrętnej
- wykorzystanie inercji jachtu
- zacieśnianie cyrkulacji na silniku
- bieg wsteczny w manewrach portowych
- sposoby korekcji kursu przy biegu wstecznym
- zasady pracy na cumach i szpringach – podstawowe zasady cumowania
- odstawianie dziobu lub rufy przy manewrze odejścia od kei
- podejście do kei rufą
- cumowanie z wykorzystaniem Y-bomów
- cumowanie z wykorzystaniem muringów
- manewrowanie na prądzie
- manewry przy ograniczonej widoczności - pora nocna
Dbając o wysoką jakość szkolenia, miłą i kulturalną atmosferę wśród naszych kursantów dostosowujemy liczbę osób do wielkości jachtu, tak by każdy uczestnik miał możliwość sterowania jachtem i dostateczną ilość czasu.
Powyższą ofertę szkoleń manewrowych, kierujemy do osób, które są przed swoim pierwszym samodzielnym rejsem oraz dla bardziej doświadczonych jako powtórka i rozgrzewka przed sezonem. Jeśli nauczysz się panować nad którymś z naszych jachtów, to manewry wszystkimi mniejszymi będą wychodziły pokazowo.
Informacje dodatkowe:
Szkolenie z zaokrętowaniem na jachcie - rozpoczęcie godz. 10.00, zakończenie godz. 18.00 - Szczecin, Wyspa Grodzka 1.
Cena zawiera:
- jacht
- paliwo
- instruktora
- wyżywienie
- ubezpieczenie
Cena nie zawiera:
dieta bezmięsna - dopłata 70 zł/os. (wymagany kontakt z biurem po złożeniu zamówienia)
Rabaty:
-5% wpłata jednorazowa całości kwoty na minimum 90 dni przed rozpoczęciem kursu
Co przyda się podczas szkolenia:
Przede wszystkim torba - musi być miękka, tak żeby zmieściła się wszędzie.
Ponadto przydadzą się:
- Materiały dydaktyczne (wydrukowane z poczty e-mail - dotyczy rejsu szkoleniowego)
- Dokument tożsamości
- Śpiwór
- Ubranie, które chroni od wiatru i nie przemaka
- Komplet ciepłej odzieży - polecamy polary i windblocki
- Kalosze (niekoniecznie)
- Obuwie do poruszania się po jachcie
- Bez względu na porę roku - rękawiczki, czapkę i szalik
- Okulary i krem przeciwsłoneczny
- Przybory toaletowe, klapki pod prysznic
- O telefonie i tak pamiętacie, ale o ładowarkach czasami zapominacie
- Rękawiczki żeglarskie (przydatne, ale niekoniecznie)
- Gitara (umili czas podczas wieczornej nauki teorii)
- Walutę lub kartę płatniczą (drobne na prysznic i toalety wskazane)
- Latarkę, aparat fotograficzny
- Mnóstwo dobrego humoru
Oczywiście powyższa lista jest jedynie propozycją pomocną w pakowaniu worka żeglarskiego. Każdy z Was ma swoje indywidualne zapatrywania i potrzeby. Zgodnie z nimi uzupełniajcie powyższy zapis. W razie wątpliwości dzwońcie do nas (91 30 70 500) lub piszcie .
Zapraszamy również do odziwedzenia naszego sklepu stacjonarnego lub internetowego > www.nautical24.pl
Ze swojej strony życzymy udanych rejsów...
Bavaria 37 Cruiser
Sikesti i Vinderel (Bavaria 37 Cruiser) - rocznik 2015 to jedne z największych jednostkek Domu Żeglarskiego MILA dostępne na Bałtyku.
Komfortowe i niezwykle proste w manewrowaniu są idealną propozycją dla rodzin i grup zorganizowanych. Trzy oddzielne kabiny, przestronna messa z dużym i dobrze wyposażonym kambuzem oraz świetne właściwości nautyczne zadowolą najbardziej wymagających żeglarzy.
MOŻLIWOŚĆ CZARTERU ZE ŚWINOUJŚCIA - ZAPYTAJ O DOSTĘPNOŚĆ
Pomoc techniczna dla czarterujących - 7 dni w tygodniu w godz. 9.00 - 17.00
Do dyspozycji naszych załogantów jest mnóstwo schowków, zarówno w mesie jak i kabinach, moskitiery i zasłony w oknach oraz dobrze wyposażona część nawigacyjna.
BAVARIA 37 doskonale manewruje pod żaglami jak i na silniku, a powierzchnia żagli jest wystarczająca do osiągania dobrej prędkości na wszystkich kursach.
Na jednostkach znajdą Państwo lodówkę, ogrzewanie, instalację 230V, VHF z AIS klasy A, chartplotter , szprycbudę, system nagłaśniający, radar i ster strumieniowy. Jachty posiadają pełne wyposażenie ratunkowe i sygnalizacyjne do żeglugi pełnomorskiej zgodnie z przepisami PZŻ/UM oraz kategorię żeglugową A.
Kontakt: +48 91 30 70 500, biuro@mila.szczecin.pl
Cyclades 50.5
Jacht żaglowy o długości 15,68m - przestronny, wygodny i łatwy w obsłudze, co jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które nie lubią utrudniać sobie życia. Na jachcie znajduje się ster strumieniowy, ploter z kompletem map, UKF, AIS, EPiRB, itd., czyli rzeczy niezbędne do prowadzenia bezpiecznej żeglugi. Jacht wyposażony jest również w dwa koła sterowe oraz "szprycbudę" chroniącą przed wiatrem oraz falami – przydatna sprawa podczas pływania przy silnym wietrze.
Pojemne wnętrze wyposażone w 5 podwójnych kabin oraz dodatkową kabinę skipperską, 3 toalety z prysznicem oraz ogrzewanie zapewniają niesamowity komfort podczas rejsów. W kambuzie można znaleźć dwie pojemne lodówki, kuchenkę z piekarnikiem oraz wygodną kanapę, na której można usiąść i zjeść posiłek, a znajdujące się na jachcie radio z odtwarzaczem jeszcze bardziej umili spędzony z nami czas.
Jacht posiada pełne wyposażenie ratunkowe i sygnalizacyjne do żeglugi pełnomorskiej zgodnie z przepisami PZŻ/UM oraz kategorię żeglugową A.