Ogólne warunki usług

  1. Warunki Umowy o Uczestnictwo w Rejsie
  2. Warunki Uczestnictwa w Szkoleniu 
  3. Ogólne Warunki Czarterowania Jachtów
  4. Warunki Uczestnictwa w Półkolonii

 

I. WARUNKI UMOWY O UCZESTNICTWO W REJSIE

Informacje podstawowe

 Operatorem (zwanym także organizatorem) rejsu jest Dom Żeglarski Mila Spółka z o.o. z siedzibą w Szczecinie, Wyspa Grodzka 1, 70-655 Szczecin, wpisany do rejestru przedsiębiorców z numerem KRS 0000446970, NIP 9552343642, REGON 321327511. Dom Żeglarski Mila Spółka z o.o. posługuje się pocztą email: biuro@mila.szczecin.pl oraz nr. tel. 91 30 70 500. Klient zleca przygotowanie rejsu, a Dom Żeglarski Mila Spółka z o.o. (zwana dalej również DŻ Mila) zobowiązuje się zorganizować rejs z udziałem Klienta. Klient oświadcza, że ze względu na charakter świadczenia (konieczność wykonania czynności przygotowawczych) domaga się rozpoczęcia świadczenia usługi przez DŻ Mila jeszcze przed upływem terminu do odstąpienia od umowy o którym mowa w pkt 13.

 DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.

 

Zasady dotyczące uczestnictwa w rejsie

 

1. Zaokrętowanie odbywać się będzie we wskazanym porcie od godz. 14:00 (chyba że strony ustalą inaczej).

2. Wyokrętowanie odbywać się będzie we wskazanym porcie do godz. 10.00 (chyba że strony ustalą inaczej).

3. Planowana trasa jest tylko propozycją, której realizacja zależna jest zarówno od warunków pogodowych jak i sugestii załogi. DŻ MILA zastrzega sobie prawo odwołania rejsu (najpóźniej na 7 dni przed jego rozpoczęciem) ze względu na zdarzenia, których nie można było wcześniej przewidzieć lub zbyt małej ilości Klientów (połowa ogólnej liczby Klientów). W takim wypadku DŻ Mila zobowiązany jest jedynie do zwrotu zapłaconej przez Klienta ceny rejsu.

4. Każdy Klient rejsu powinien posiadać aktualne, obowiązujące dokumenty, upoważniające do przekroczenia granicy RP i innych państw na planowanej trasie rejsu. Klient oświadcza również, że nie ma przeciwwskazań zdrowotnych do uprawiania żeglarstwa.

5. Uczestnicy rejsu są członkami załogi jachtu i w czynny sposób uczestniczą we wszelkich czynnościach związanych z żeglarstwem (wachty, przygotowanie posiłków, utrzymanie porządków, praca przy żaglach itd.). Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Uczestnicy na zakończenie otrzymują opinie z rejsu określające ilość przebytych Mm oraz wypływanych godzin. Mogą także po spełnieniu określonych wymagań i wniesieniu opłaty administracyjnej określonej w aktualnym cenniku, przystąpić do egzaminu na certyfikat ISSA (wymagany kontakt z operatorem).

6. Ze względów bezpieczeństwa Klient zobowiązany jest podporządkować się całkowitemu zakazowi spożywania alkoholu i środków odurzających na jachcie w trakcie żeglugi i w trakcie transportu na i z rejsu oraz zakazowi palenia tytoniu pod pokładem jachtu.

7. Klient odpowiada za szkody wyrządzone z jego winy. W przypadku osób niepełnoletnich, odpowiedzialność spada na prawnych opiekunów. Klient zobowiązany jest do zapłaty kwoty niezbędnej do usunięcia szkody na miejscu lub, z braku możliwości, do 7 dni od otrzymania kalkulacji lub rachunku obrazujących koszt usunięcia szkody.

8.  W przypadku gdy Klient swoim zachowaniem stwarza zagrożenie dla życia bądź zdrowia pozostałych uczestników rejsu, w szczególności poprzez naruszenie postanowień pkt 5 lub 6, utrudnia realizowanie programu rejsu lub nie podporządkowuje się decyzjom i poleceniom kapitana, służącym zapewnieniu bezpieczeństwa i sprawnej realizacji programu rejsu, Organizator zastrzega sobie prawo do natychmiastowego odstąpienia od Umowy z wyłącznej winy Klienta. W takim przypadku wszelkie koszty dalszego pobytu Klienta za granicą i powrotu do kraju ponosi Klient. Za zachowanie osób niepełnoletnich odpowiedzialność ponoszą ich opiekunowie prawni.

9. Rejsy odbywają się z etatowym kapitanem, chyba że strony ustalą inaczej. Kapitan zwolniony jest od wpłat do kasy jachtowej.

10. Jacht posiada wszelkie niezbędne dokumenty, atesty, certyfikaty, oraz zestaw żagli. W przedziale nawigacyjnym znajduje się elektroniczne wyposażenie nawigacyjne i środki łączności niezbędne do bezpiecznej żeglugi.

11. Funkcję I oficera pełnić będzie osoba wywodząca się z załogi i posiadająca odpowiednie uprawnienia.

12. Transport do miejsca zaokrętowania pozostaje we własnym zakresie Klienta. W określonych przypadkach transport zapewnia DŻ MILA, po uzgodnieniu warunków świadczenia tej usługi.

 

Zasady zawarcia umowy i odpłatności

 

13. Cena usługi wskazana jest w ofercie dotyczącej usługi, zamieszczanej na stronie DŻ Mila i w systemie rezerwacyjnym, przy czym:

a. 30% stanowi wynagrodzenie za czynności przygotowawcze, w tym rezerwację terminu dla Klienta, pozyskanie załogi, rezerwację łodzi, wprowadzenie rejsu do grafiku usług, weryfikację dokumentacji zgłoszeniowej, sprawdzenie wymaganego wyposażenia łodzi, na której obywać będzie się rejs. Czynności te zostają ukończone w terminie 3 dni od zapłaty ceny lub przedpłaty o której mowa w pkt 15

b. 70% stanowi wynagrodzenie za uczestnictwo w rejsie w oznaczonym terminie w tym także pokrycie kosztów: przygotowanie materiałów szkoleniowych, wynagrodzenie załogi stałej, ubezpieczenie jachtu, gaz, wodę w porcie zaokrętowania, wyposażenie bezpieczeństwa, nawigacyjne, kambuzowe i hotelowe.

c. Opłaty za paliwo, wyżywienie i postoje w portach liczone są na podstawie średnich cen i kursów, dostosowanych do potrzeb klienta oraz możliwości jachtu. Uczestnicy zobowiązani są do wpłacenia powyższej kwoty do kasy jachtowej, którą prowadzi wyznaczony przez Kapitana Klient chyba, że strony ustalą inaczej - rejsy All inclusive.

14. Umowa zostaje zawarta z chwilą:

a. zapłaty min. 30% ceny (przedpłata) określonej w pkt 13, której wpłata oznacza także pełną akceptację przedmiotowych warunków umowy o uczestnictwo w rejsie. Umowa zostaje zawarta pod warunkiem wpłaty wskazanej kwoty w terminie 72 godzin od dokonania rezerwacji. Zapłaty przedpłaty w wysokości 30 % należy dokonać na rachunek bankowy: mBank 76 1140 2004 0000 3802 7634 0448. W razie wniesienia przedpłaty, resztę ceny Klient musi wnieść nie później niż 30 dni przed pierwszym dniem rejsu. Zatwierdzenie zapłaty następuje z chwilą uznania zapłaty na rachunku bankowym Operatora. Brak zapłaty reszty ceny po wniesieniu przedpłaty, w dacie wskazanej przy dokonywaniu rezerwacji, jest równoważny z odstąpieniem Klienta od umowy, co upoważnia Operatora do wygaszenia rezerwacji z zachowaniem prawa do wynagrodzenia zgodnie z punktem 16 niniejszych Warunków Umowy o Uczestnictwo w Rejsie.

15. Klient może w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów z wyjątkiem kosztów za świadczenia spełnione do dnia odstąpienia od umowy, w szczególności zapłaty za świadczenia w zakresie wskazanym w pkt 13 lit a. Odstąpienie może nastąpić poprzez złożenie oświadczenia w drodze email na adres biuro@mila.szczecin.pl, lub w drodze pisemnej, w tym także przy wykorzystaniu wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta”, tj. z dnia 09 marca 2017 roku (Dz. U. z 2017 r. poz. 683)

16. W wypadku odstąpienia przez Klienta z rejsu w terminie późniejszym niż wskazany w pkt 15 (14 dni od zawarcia umowy), DŻ MILA ma prawo do wynagrodzenia w wysokości:

o 50% ustalonej ceny - jeżeli do rezygnacji doszło nie później niż 60 dni przed planowaną datą rozpoczęcia rejsu,

o 70% ustalonej ceny jeżeli do rezygnacji doszło na 60 do 30 dni przed planowaną datą rozpoczęcia rejsu,

o 90% ustalonej ceny jeżeli do rezygnacji doszło w terminie krótszym niż 30 dni przed planowaną datą rozpoczęcia rejsu.

17. W sprawach nieuregulowanych warunkami umowy o uczestnictwo w rejsie zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności przepisy ustawy kodeks cywilny.

 

II. WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIU

 

1. Operatorem (zwanym także organizatorem) szkolenia jest Dom Żeglarski Mila Spółka z o.o. z siedzibą w Szczecinie, Wyspa Grodzka 1, 70-655 Szczecin, wpisana do rejestru przedsiębiorców z numerem KRS 0000446970, NIP 9552343642, REGON 321327511 lub Stowarzyszenie Sportów Wodnych TORUS, Wyspa Grodzka 1, 70-655 Szczecin, REGON 366440681, NIP 9552415352, wpisana do ewidencji klubów sportowych pod nr. 156. Dom Żeglarski Mila Spółka z o.o. posługuje się pocztą email: biuro@mila.szczecin.pl oraz nr tel. 91 3070500. Stowarzyszenie Sportów Wodnych TORUS posługuje się pocztą email: torus@mila.szczecin.pl oraz nr tel. 91 30 70 500.

2. Klient zleca przygotowanie szkolenia, a Dom Żeglarski Mila Spółka z o.o. (zwana dalej DŻ Mila) lub Stowarzyszenie TORUS (zwane dalej TORUS) zobowiązuje się zorganizować szkolenie z udziałem Klienta. Klient oświadcza, że ze względu na charakter świadczenia (konieczność wykonania czynności przygotowawczych) domaga się rozpoczęcia świadczenia usługi przez DŻ Mila lub TORUS jeszcze przed upływem terminu do odstąpienia od umowy o którym mowa w pkt 6.

3. Cena szkolenia wskazana została w ofercie na stronie Organizatora. Obowiązuje cena aktualna w dniu dokonywania rezerwacji, z czego:

a. 30% stanowi wynagrodzenie za przygotowanie i przesłanie aktualnych materiałów szkoleniowych,

b. 70% stanowi pozostałe wynagrodzenie DŻ MILA lub TORUS za organizację szkolenia.

4. Umowę dotyczącą szkolenia uznaje się za zawartą z chwilą zapłaty co najmniej 30% ceny szkolenia, której wpłata oznacza jednocześnie pełną akceptację przedmiotowych warunków uczestnictwa w szkoleniu. Umowa zostaje zawarta pod warunkiem wpłaty wskazanej kwoty w terminie 72 godzin od dokonania rezerwacji, chyba że DŻ Mila lub TORUS potwierdzi obowiązywanie umowy, pomimo opóźnienia w zapłacie. W razie wniesienia przedpłaty, resztę ceny Klient musi wnieść nie później niż 3 dni przed pierwszym dniem szkolenia. Zatwierdzenie zapłaty następuje z chwilą uznania zapłaty na rachunku bankowym Operatora. Brak zapłaty reszty ceny po wniesieniu przedpłaty, w dacie wskazanej przy dokonywaniu rezerwacji, jest równoważny z odstąpieniem Klienta od umowy, co upoważnia Operatora do wygaszenia rezerwacji z zachowaniem prawa do wynagrodzenia zgodnie z punktem 6 przedmiotowych Warunków Uczestnictwa w Szkoleniu.

5. Klient może odstąpić od umowy w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów za świadczenia spełnione do dnia odstąpienia od umowy, w szczególności zapłaty za przygotowanie i przesłanie materiałów szkoleniowych. Odstąpienie może nastąpić poprzez złożenie oświadczenia na adres organizatora szkolenia lub w drodze pisemnej, w tym także przy wykorzystaniu wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta”, tj. z dnia 09 marca 2017 roku (Dz. U. z 2017 r. poz. 683).

6. Odstąpienie przez Klienta w późniejszym terminie niż wskazany w punkcie 5 upoważnia Operatora do żądania całości ceny za szkolenie.

7. Klient oświadcza, że nie ma przeciwskazań zdrowotnych do uprawiania żeglarstwa.

8. Uczestnicy szkolenia są członkami załogi jachtu i w czynny sposób uczestniczą we wszelkich czynnościach związanych z żeglarstwem (utrzymanie porządków, praca przy żaglach itd.).

9. Ze względów bezpieczeństwa Klient zobowiązany jest podporządkować się całkowitemu zakazowi spożywania alkoholu i środków odurzających w trakcie przerw i zajęć praktycznych na jachcie.

10. W przypadku gdy Klient swoim zachowaniem stwarza zagrożenie dla życia bądź zdrowia pozostałych uczestników rejsu, w szczególności poprzez naruszenie postanowień pkt 8 lub 9, utrudnia realizowanie programu szkolenia lub nie podporządkowuje się decyzjom i poleceniom kapitana - instruktora, służącym zapewnieniu bezpieczeństwa i sprawnej realizacji programu szkolenia, Organizator zastrzega sobie prawo do natychmiastowego odstąpienia od Umowy z wyłącznej winy Klienta. Za zachowanie osób niepełnoletnich odpowiedzialność ponoszą ich opiekunowie prawni.

11. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.

12. W sprawach nieuregulowanych warunkami umowy o uczestnictwo w rejsie zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności przepisy ustawy kodeks cywilny.

 

III. OGÓLNE WARUNKI CZARTEROWANIA JACHTÓW
Dom Żeglarski MILA Sp. z o.o.

 

1. Przedmiot zobowiązania Armatora

Armator jest zobowiązany wydać Czarterującemu jacht określony w §1 umowy w stanie gotowym do żeglugi i ubezpieczonym oraz dokonać odbioru jachtu od Czarterującego po zakończeniu czarteru w miejscu i czasie określonym w umowie.

2. Przedmiot zobowiązania Czarterującego

Czarterujący jest zobowiązany dokonać wpłat określonych w umowie, dokonać odbioru jachtu od Armatora w terminie rozpoczęcia czarteru oraz przekazać jacht w terminie zakończenia czarteru w miejscu określonym w umowie, w stanie nie pogorszonym. Czarterujący ponosi odpowiedzialność materialną za jednostkę z wyposażeniem w okresie objętym umową czarterową i do momentu odbioru przez Armatora. Czarterujący jest zobowiązany eksploatować jacht zgodnie z obowiązującymi przepisami (w tym Kodeks Morski), instrukcjami  urządzeń oraz  dobrą praktyką żeglarską. Czarterujący zobowiązuje się prowadzić dziennik jachtowy. Czarterujący przyjmuje do wiadomości, że jednostka może być użytkowana w warunkach określonych w jej dokumentach oraz polisie ubezpieczeniowej. Zabrania się opuszczania portu podczas złych warunków atmosferycznych.

3. Realizacja opłaty czarterowej

1.        Zgłoszenie rezerwacji jachtu uznaje się za ważne z chwilą wpłacenia zaliczki w wysokości 30% opłaty czarterowej oraz podpisania Umowy Czarterowej.

2.        Uzupełnienie opłaty czarterowej nastąpi w terminach i ratach zapisanych w § 3 Umowy Czarterowej.

3.        Nie dokonanie wpłat w powyższych terminach powoduje wygaśnięcie umowy, z tym że  dokonana wpłata zaliczki w wysokości 30%  opłaty czarterowej zostaje zaliczona przez Armatora na poczet zapłaty kary umownej z tytułu niewykonania umowy przez Czarterującego. Zaliczona zapłata stanowi wyczerpanie roszczenia Armatora wobec Czarterującego z tytułu kary umownej.

 4. Wypowiedzenie umowy

Dla rejsów nie dłuższych niż 2 tygodnie Czarterujący może wypowiedzieć umowę pismem doręczonym Armatorowi najpóźniej na 21 dni przed terminem rejsu. W takim przypadku opłata czarterowa podlega zwrotowi. Zaliczka w wysokości 30% opłaty czarterowej zostaje zachowana przez Armatora i nie podlega zwrotowi na rzecz Czarterującego – zaspokajając roszczenia Armatora z tytułu kary umownej z tytułu niewykonania umowy. Odpowiednio dla rejsów dłuższych niż 2 tygodnie wypowiedzenie można zgłaszać najpóźniej na miesiąc przed terminem rejsu – postanowienia dotyczące zatrzymania przez Armatora zaliczki – stanowiące zaspokojenie z tytułu kary umownej stosuje się wprost. Wypowiedzenie umowy po w/w terminach skutkuje zatrzymaniem przez Armatora całości wniesionych przez Czarterującego opłat  - z tytułu kary umownej za nieprawidłowe wykonanie umowy.

5. Wyposażenie jachtu

Każdy jacht posiada aktualną kartę bezpieczeństwa lub dowód rejestracyjny i wyposażenie podstawowe zgodnie z  obowiązującymi
w tym zakresie przepisami. Niezależnie od tego jacht jest wyposażony dodatkowo według książki inwentarzowej (wykaz wyposażenia).

Jeżeli trasa rejsu wykracza poza standardowe (nietypowe) akweny, Czarterujący we własnym zakresie przygotowuje mapy morskie, wydawnictwa nawigacyjne i inne niezbędne pomoce na rejon planowanego rejsu. 

6. Uprawnienia żeglarskie

Przed wydaniem Czarterującemu jachtu Czarterujący jest zobowiązany do przedstawienia Armatorowi patentów żeglarskich i niezbędnych certyfikatów osób mających pełnić funkcje oficerskie, zgodnie z zapisami w Karcie Bezpieczeństwa Jachtu lub Dowodzie Rejestracyjnym. Nie spełnienie powyższych wymagań powoduje rozwiązanie umowy bez konieczności odrębnego jej wypowiedzenia. W takim wypadku Armator nie dokonuje zwrotu opłaty czarterowej (kara umowna z tytułu niewykonania umowy) oraz może dochodzić odszkodowania tytułem poniesionych wydatków na przygotowanie jachtu dla Czarterującego, tj. przenoszącego wysokość wyżej określonej kary umownej.

7. Przekazanie jachtu Czarterującemu

Jacht zostanie przekazany Czarterującemu przez przedstawiciela Armatora z chwilą podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego jachtu podpisanego przez osoby wymienione w pkt. 1 i 2 Umowy Czarterowej. Uwagi i zastrzeżenia dotyczące stanu jachtu lub jego wyposażenia powinny być wpisane do protokołu zdawczo-odbiorczego. Odstąpienie od spisania protokołu zdawczo – odbiorczego stanowi przyjęcie jachtu przez Czarterującego bez zastrzeżeń. Wydanie jachtu opóźnione o maksymalnie 3 doby z przyczyn niezależnych od Armatora np. awaria z poprzedniego czarteru, warunki pogodowe utrudniające podstawienie jachtu, nie jest uważane za brak realizacji umowy. W takim wypadku Armator, zgodnie ze swoją decyzją,  zapewnia transport załogi na swój koszt do miejsca faktycznego postoju jachtu ewentualnie pokrywa koszty noclegu w oczekiwaniu na jacht w miejscu pierwotnie ustalonym jako miejsce wydania jachtu. W wypadku wskazanym wyżej, koszt czarteru jachtu ulega proporcjonalnemu obniżeniu w zależności od liczy dni opóźnienia w wydaniu jachtu w celu rozpoczęcia rejsu.

8. Zwrot jachtu

W terminie określonym w umowie Czarterujący zobowiązany jest przygotować jacht do odbioru w takim stanie, aby możliwe było natychmiastowe podjęcie następnego rejsu. Jacht powinien być wysprzątany, wyposażenie uzupełnione albo powinien nastąpić zwrot wartości brakującego wyposażenia. Zapłata następuje w sposób określony przez przedstawiciela Armatora. Armator ma prawo doliczyć 20 % kosztów manipulacyjnych do ustalonych kwot. W wypadku przekazania jachtu nie uprzątniętego Armator ma prawo zlecić uprzątnięcie na koszt Czarterującego zgodnie z cennikiem zamieszczonym na stronie www.mila.szczecin.pl.  Braki w wyposażeniu określa protokół sporządzony przez Armatora przy udziale Czarterującego lub jego przedstawiciela wymienionego w §1 pkt. 6 umowy czarterowej i podpisany przez obie strony. W wypadku  nieobecności Czarterującego lub jego przedstawiciela wymienionego w §1 pkt. 6 Umowy czarterowej, wiążący jest protokół jednostronny sporządzony pod jego nieobecność.

 9. Opóźnienie zwrotu jachtu

Rejs należy planować tak, aby nieprzewidziane okoliczności nie uniemożliwiły terminowego powrotu jednostki. W przypadku przedłużenia czasu trwania czarteru z winy Czarterujacego, Czarterujący zobowiązany jest dopłacić Armatorowi do ceny czarteru ustalonej w § 3 Umowy Czarterowej:

a)  150 % opłaty dobowej przy opóźnieniu do 12 godzin,

b)  200 % opłaty dobowej za każdą rozpoczętą dobę opóźnienia.

10. Zwrot kaucji gwarancyjnej

Po zwrocie przez Czarterującego jachtu Armatorowi  według § 4 Umowy czarterowej, kaucja zostanie Czarterującemu zwrócona do 7 dni od daty zakończenia czarteru. W przypadku wystąpienia roszczeń Armatora wobec Czarterującego wynikających z niniejszych warunków, kaucja zostanie zatrzymana, a roszczenia z niej pokryte. Jeżeli straty są mniejsze od kaucji różnica zostanie zwrócona Czarterującemu. W przypadku pokrycia szkód przez ubezpieczyciela na podstawie protokołu awaryjnego Armator zwróci Czarterującemu odzyskane z ubezpieczenia kwoty w terminie 7 dni od ich uzyskania.

W przypadku powstania awarii kapitan jachtu ma obowiązek sporządzić protokół awaryjny z dokładnym opisem zdarzenia i postępować zgodnie z przepisami Kodeksu Morskiego, ogólnymi warunkami umowy ubezpieczenia  i dobrą praktyką morską. Do obowiązków Czarterującego należy przede wszystkim poinformowanie Armatora o zaistniałej sytuacji. Jeżeli obowiązku tego nie dopełni, zostanie obciążony całością kosztów wynikających z powstałej szkody.

11. Niemożność świadczenia

1.        Jeżeli wydanie jachtu Czarterującemu będzie niemożliwe z przyczyn niezależnych od Armatora, Czarterującemu przysługuje zwrot 100% opłaty czarterowej.

2.        Jeśli czas wstrzymania rejsu spowodowany awarią przekracza okres 24 godzin, Armator zwróci Czarterującemu odpowiednią
do długości postoju część opłaty czarterowej. Czas trwania postoju liczony jest od chwili, gdy Czarterujący powiadomi Armatora
o powstaniu awarii. Czarterujący powstrzyma się od jakichkolwiek niepodyktowanych koniecznością działań własnych.

3.        Jeśli stwierdzono, że awaria lub unieruchomienie jednostki zostało spowodowane przez Czarterującego, nie ma on prawa do jakiegokolwiek zwrotu pieniędzy za okres postoju. W takim przypadku koszty poniesione przez Armatora na naprawę mogą być potrącone z kaucji.

12. Postanowienia dodatkowe

Koszty wyżywienia załogi, koszty paliwa, opłat postojowych,  portowych, pilotowych, energii elektrycznej, wydatków na łączność telefoniczną, koszty napraw oraz wszelkie inne koszty związane z prowadzeniem jachtu i utrzymaniem w czasie trwania czarteru pokrywa Czarterujący.

W przypadku uczestniczenia Czarterującego w regatach lub szkoleniu niezbędna jest zgoda Armatora (opłacenie wpisowego oraz dodatkowe ubezpieczenie jachtu i załogi na czas trwania regat należy do Czarterującego).

Reklamacje czarterującego przyjmowane są do 14 dni od zakończenia czarteru w formie pisemnej (decyduje data wpływu pisma do Armatora).

W przypadku zakończenia rejsu w innym porcie niż to wynika z umowy, Armator może przeprowadzić jacht do portu wymienionego
w umowie na koszt Czarterującego.

Armator zaleca Czarterującemu dokonanie dodatkowego ubezpieczenia KL+NW załogi.

Niniejsze OWCJ stanowią integralną część Umowy Czarterowej.

Czarterujący wyraża zgodę na umieszczenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w bazie danych Armatora w celach związanych z realizacją umowy czarterowej. Tym samym zastrzega sobie prawo wglądu i modyfikacji tych danych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. nr 133, poz. 883)

DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.

 

IV. WARUNKI UCZESTNICTWA W PÓŁKOLONII
Stowarzyszenie Sportów Wodnych Torus

1. Podstawą uczestnictwa w półkolonii jest uiszczenie kosztów pobytu dziecka zgodnych z aktualnym cennikiem a także oddanie karty kwalifikacyjnej przed rozpoczęciem turnusu .
2. Uczestnicy półkolonii są ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków w okresie od dnia rozpoczęcia do dnia zakończenia imprezy.
3. Organizator nie odpowiada za utratę mienia uczestników na skutek kradzieży, zguby lub zniszczenia; organizator nie ponosi także odpowiedzialności za pieniądze, przedmioty wartościowe oraz rzeczy pozostawione przez uczestnika podczas pobytu na półkoloniach.
4. Za ewentualne szkody wyrządzone przez dziecko odpowiadają rodzice lub prawni opiekunowie, którzy po zakończeniu półkolonii zostaną obciążeni rachunkiem za straty i zobowiązują się ten rachunek opłacić.
5. Uczestnikom nie przysługuje zwrot świadczeń niewykorzystanych w trakcie trwania półkolonii (np. choroba w czasie półkolonii, wcześniejszy wyjazd).
6. Rezerwacji półkolonii można dokonać poprzez system rezerwacyjny dostępny na stronie www.mila.szczecin.pl . Zaliczka jest bezzwrotna
7. Wyrażam zgodę na wykorzystanie wizerunku mojego dziecka w celach marketingowych prowadzonych przez Organizatora (zdjęcia; film z półkolonii).