
Intensywny kurs żeglarski w formie rejsu (JSM)
Szczecin - Zalew Szczeciński - Szczecin




Dlaczego szkolenie na Zalewie Szczecińskim?
Bo jest to mekka polskiego żeglarstwa – tutaj szkolili się i zdobywali patenty najlepsi polscy żeglarze !!!
Bo akwen ten, ze względu na ukształtowanie, morskie oznakowanie czy ruch pełnomorskich statków, ale też „barkowej” i „kutrowej” drobnicy daje najlepsze możliwości szkolenia szczególnie na patent jachtowego sternika morskiego !!!
Bo tutaj możemy trenować wchodzenie do portów morskich zarówno w dzień jak i w nocy !!!
Bo jest on osłonięty od wysokiej morskiej fali i silnych, sztormowych wiatrów, co ułatwia tok szkolenia !!!
Bo pływając po nim uzyskujesz staż morski !!!
Zalew Szczeciński jest po prostu idealnym akwenem szkoleniowym !!!!!
Kursy odbywają się w formie 6-dniowych rejsów szkoleniowych zakończonych egzaminem. Pływamy na własnych jednostkach czarterowych - nowych i dobrze wyposażonych!!!
Przed rozpoczęciem kursu uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe, przy pomocy których mogą przygotować się do szkolenia w pełnym zakresie teorii. Takie rozwiązanie pozwala na pełne wykorzystanie czasu szkolenia, na manewry pod żaglami i na silniku.
Każdy uczestnik, po zakończeniu szkolenia otrzyma opinie z rejsu , niezbędną do egzaminu na stopień Jachtowego Sternika Morskiego.
Szkolenie dla zaawansowanych, czyli takich, którzy mają patent żeglarza jachtowego i niezbędne doświadczenie morskie. Dobraliśmy zdecydowanie większą i cięższą jednostkę typu Bavaria 37 umożliwiającą użycie bardziej zaawansowanych metod szkolenia.
Dla uczestników organizujemy warsztaty nawigacyjne w sali wykładowej, wyposażonej w niezbędne pomoce dydaktyczne.

Egzamin państwowy lub ISSA po zakończeniu szkolenia

NOWOŚĆ: Podczas szkolenia żeglarskiego oferujemy możliwość jednoczesnego uzyskania uprawnień motorowodnych. Dopłata do szkolenia wynosi 390 zł i obejmuje podsumowanie teorii, ratownictwo, zajęcia praktyczne oraz prace bosmańskie. Do tej kwoty należy doliczyć koszt dodatkowego egzaminu.
Oferta dostępna w wybranych terminach: 22-27.04, 27.05-01.06, 10-15.06, 24-29.06, 8-13.07, 22-27.07, 5-10.08, 9-14.09.
Egzamin państwowy (niedziela) odbywa się najczęściej na jachcie, na którym prowadzone było szkolenie przed państwową Komisją Egzaminacyjną Domu Żeglarskiego MILA.
Egzamin składa się z dwóch części - teoretycznej (75 pytań testowych jednokrotnego wyboru oraz dodatkowo zadania nawigacyjnego) oraz praktycznej, na której sprawdzana jest umiejętność wykonywania podstawowych manerwów.
Rozpoczęcie wtorek godz. 10.00 Szczecin Wyspa Grodzka 1
Jachty, na których pływamy to:
Cena zawiera:

miejsce na ubezpieczonym jachcie
wyżywienie
szkolenie z obsługi wszelkich urządzeń i bezpieczeństwa na pokładzie
postój w marinach
paliwo
materiały szkoleniowe
Cena nie zawiera kosztów:

indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW
egzaminu państwowego / ISSA
dojazdu
dieta bezmięsna - dopłata 80 zł/os. (wymagany kontakt z biurem po złożeniu zamówienia)
Rabaty:

5% stały klient
5% przy rezerwacji całego jachtu
5% wpłata jednorazowa całości kwoty na minimum 90 dni przed rozpoczęciem rejsu
Każdy uczestnik naszych kursów otrzymuje zniżkę na pełną ofertę Domu Żeglarskiego MILA.
- Minimalny wiek uczestnika 18 lat
- Możliwość wypływania stażu niezbędnego przed przystąpieniem do egzaminu (sternik morski) - ok. 50 godzin. Aby przystąpić do egzaminu na morskiego sternika jachtowego, uczestnicy muszą posiadać wypływane godziny w ilości min. 150.
- Zapewniamy obsługę formalno-prawną: udostępniamy wszelkie niezbędne formularze, pomagamy wypełnić i skompletować stosowne dokumenty, które następnie składamy w Waszym imieniu
- W ramach prowadzonych zajęć proponujemy uzyskanie bezpłatnie międzynarodowego certyfikatu ISSA Inshore Skipper (koszt egzaminu i wydania certyfikatu - 400 zł)
Jarek Syc

To doświadczony kapitan jachtowy i motorowodny. Nauczyciel żeglowania PZŻ, przeprowadził wiele udanych szkoleń oraz rejsów w ostatnich latach.
Z żeglarstwem związany jest od 18 lat, eksplorując zarówno zbiorniki słodkie, jak i słone. Niezależnie od ich wielkości znajduje w nich inspirację i wyzwania.
Jego energia i zaangażowanie w szkoleniu żeglarzy są nie do przecenienia. Pomimo relatywnie młodego wieku wykazuje się dużym entuzjazmem i profesjonalizmem, przekazując swoją wiedzę i doświadczenie w sposób przystępny i angażujący.
Bavaria 37 Cruiser

Rejs zrealizujemy na jednym z naszych jachtów 37 Cruiser z 2015 roku, który dostępny jest w naszej flocie na Morzu Bałtyckim. Jednostki te, o długości 10,90 m i szerokości 3,67 m, zostały zaprojektowane z myślą o komforcie i bezpieczeństwie zarówno dla rodzin, jak i grup zorganizowanych.
Wnętrze i układ kabin
Jachty oferują trzy oddzielne kabiny, każda przeznaczona dla dwóch osób, oraz przestronną mesę z możliwością dodatkowego spania dla dwóch osób, co łącznie daje 8 miejsc noclegowych (w rejsach zabieramy max. 6 uczestników – załoga nie śpi w mesie). Wysokość w salonie wynosi 1,90 m, co zapewnia swobodę poruszania się. Mesa wyposażona jest w duży, rozkładany stół otoczony wygodnymi siedzeniami oraz dodatkową kanapę naprzeciwko. Kambuz zawiera dwupalnikową kuchenkę z piekarnikiem oraz lodówkę, co umożliwia przygotowywanie posiłków na pokładzie. Dodatkowo, jacht posiada łazienkę z morską toaletą i prysznicem z ciepłą wodą.
Wyposażenie pokładowe
Na pokładzie znajduje się szprycbuda oraz bimini (w zależności od modelu), które chronią przed słońcem i deszczem. Platforma kąpielowa z drabinką oraz prysznic na rufie zachęcają do kąpieli morskich. Kokpit pokryty teakiem wyposażony jest w duży stół, idealny do wspólnych posiłków na świeżym powietrzu. Rolety i moskitiery przy każdym luku zapewniają komfort podczas postoju w porcie.
Nawigacja i bezpieczeństwo
Stanowisko skippera wyposażone jest w pełen zestaw przyrządów nawigacyjnych, w tym ploter Garmin, AIS klasy A, VHF radio, log, echosondę, wiatromierz oraz radar (w zależności od modelu). Dla ułatwienia manewrów w porcie jachty posiadają ster strumieniowy oraz autopilota. Jednostki spełniają wszystkie wymogi bezpieczeństwa dla żeglugi pełnomorskiej zgodnie z przepisami PZŻ/UM i posiadają kategorię żeglugową A.
Właściwości nautyczne
Bavaria 37 Cruiser charakteryzuje się doskonałymi właściwościami nautycznymi. Powierzchnia ożaglowania wynosi 65 m², co w połączeniu z rolerem grota i rolfokiem zapewnia łatwość obsługi żagli i dobrą prędkość na wszystkich kursach. Jacht jest wyposażony w silnik Volvo-Penta o mocy 30 lub 36KM , co w połączeniu z pojemnością zbiornika paliwa 150 l i zbiornika na wodę 210 l zapewnia odpowiedni zasięg i autonomię podczas rejsów.
Dane techniczne
- Długość całkowita: 10,90 m
- Szerokość całkowita: 3,67 m
- Zanurzenie: 1,95 m
- Silnik: Volvo-Penta, 30 KM
- Pojemność zbiornika paliwa: 150 l
- Pojemność zbiornika na wodę: 210 l
- Liczba koi: 6+2
- Wysokość w salonie: 1,90 m
- Powierzchnia ożaglowania: 65 m²

Szczecin - Zalew Szczeciński - Szczecin
Co przyda się podczas szkolenia:
Przede wszystkim torba - musi być miękka, tak żeby zmieściła się wszędzie.
Ponadto przydadzą się:
- Materiały dydaktyczne (wydrukowane z poczty e-mail - dotyczy rejsu szkoleniowego)
- Dokument tożsamości
- Śpiwór
- Ubranie, które chroni od wiatru i nie przemaka
- Komplet ciepłej odzieży - polecamy polary i windblocki
- Kalosze (niekoniecznie)
- Obuwie do poruszania się po jachcie
- Bez względu na porę roku - rękawiczki, czapkę i szalik
- Okulary i krem przeciwsłoneczny
- Przybory toaletowe, klapki pod prysznic
- O telefonie i tak pamiętacie, ale o ładowarkach czasami zapominacie
- Rękawiczki żeglarskie (przydatne, ale niekoniecznie)
- Gitara (umili czas podczas wieczornej nauki teorii)
- Walutę lub kartę płatniczą (drobne na prysznic i toalety wskazane)
- Latarkę, aparat fotograficzny
- Mnóstwo dobrego humoru
Oczywiście powyższa lista jest jedynie propozycją pomocną w pakowaniu worka żeglarskiego. Każdy z Was ma swoje indywidualne zapatrywania i potrzeby. Zgodnie z nimi uzupełniajcie powyższy zapis. W razie wątpliwości dzwońcie do nas (91 30 70 500) lub piszcie .
Zapraszamy również do odziwedzenia naszego sklepu stacjonarnego lub internetowego > www.nautical24.pl
Ze swojej strony życzymy udanych rejsów...