Kurs operator łączności
Bliskiego zasięguDom żeglarski MILA organizuje kurs SRC, który pozwala ubiegać się o zawodową licencję (UKE) lub amatorski certyfikat (ISSA) radiooperatora - egzamin tego samego dnia na miejscu!!! Uprawnienie to jest drugim z dokumentów niezbędnych do wyczarterowania jachtu. Przynajmniej jeden z członków załogi musi posiadać dokument poświadczający zaliczony kurs src zakończony zdanym egzaminem.
Rola radiooperatora podczas rejsu na jachcie żeglującym z dala od lądu jest nieoceniona. Pozwala nam mieć poczucie bezpieczeństwa, że w razie trudności pomoc zostanie wezwana bezzwłocznie. Dzięki umiejętnościom radiooperatora dowiemy się o zmianach w pogodzie czy różnego typu zagrożeniach. Świadectwo radiooperatora jest równie ważnym, jak patent żeglarski czy motorowodny, dokumentem potrzebnym do prowadzenia jachtu. W wielu państwach Europy wręcz najważniejszym, gdyż bez niego nie wyczarterujecie jachtu. Egzamin odbywa się na sprzęcie, na którym prowadzone są szkolenia!
Uprawnienia radiooperatora przydają się także osobom pływającym po morzu jako załoga (świadectwa SRC niekoniecznie musi mieć kapitan). Każdy żeglarz musi natomiast umieć wezwać pomoc w razie konieczności – awarii silnika, uszkodzenia takielunku, złamania ręki, człowieka za burtą...
Aby wziąć udział w kursie SRC wystarczy mieć ukończone 16 lat i jeden dzień wolnego czasu.
Egzaminy w języku polskim bezpośrednio po kursie
-5% wpłata jednorazowa całości kwoty na minimum 90 dni przed rozpoczęciem kursu
Klimatyzowana sala
Rozpoczęcie szkolenia godzina 10.00 - Wyspa Grodzka 1
Koszt egzaminu 350 zł, wydania certyfikatu 50 zł - opłaty nie są wliczone w cenę kursu.
To co najważniejsze, to umiejętność sprawnego posługiwania się UKFką (kontakt z innymi jednostkami, odbieranie prognoz meteo czy ostrzeżeń nawigacyjnych, a w skrajnych przypadkach możliwość szybkiego wezwania odpowiedniej pomocy).
I tego właśnie chcemy Was nauczyć podczas prowadzonych przez Dom Żeglarski MILA kursów SRC.
W trakcie zajęć, podzielonych na blok teoretyczny i praktyczny, nauczycie się odpowiedniego słownictwa, poznacie fachowe zwroty używane podczas komunikacji oraz procedury, a co najważniejsze zapoznacie się ze sprzętem.
Naszymi instruktorami są żeglarze z długoletnim doświadczeniem w pływaniu małymi jednostkami żaglowymi i motorowymi po wszystkich akwenach świata.
Kurs SRC zajmie nam jeden dzień. Prowadzony jest w małych grupach w bezstresowy sposób, przystępny dla każdego uczestnika. Naukę rozpoczniemy wykładem z teorii (każdy uczestnik otrzyma podręcznik) obejmującym:
- podstawowe informacje o systemie GMDSS, jego elementach składowych (EPIRB, SART, NAVTEX itp.)
- przepisy i regulacje radiowe;
- język i procedury używane w komunikacji radiowej
Druga część zajęć to praktyka - każdy uczestnik będzie pracował zarówno na sprzęcie stacjonarnym, jak i przenośnym - jak w życiu… .
W tej części zajmiemy się:
- wysyłaniem Distress Alert i Distress Message (MAYDAY);
- wysyłaniem Urgency Alert i Safety Call (PAN PAN i SECURITE);
- rutynową rozmową z innymi jednostkami;
- wykorzystaniem funkcji DSC w niebezpieczeństwie oraz w rutynowych wywołaniach.
Kurs zakończony jest egzaminem na certyfikat ISSA organizowanym przez Dom Żeglarski Mila. Chętni na uprawnienia UKE otrzymają wytyczne do egzaminu.
Naukę rozpoczniemy wykładem z teorii (każdy uczestnik otrzymuje podręcznik) obejmującym:
- podstawowe informacje o systemie GMDSS, jego elementach składowych (EPIRB, SART, NAVTEX itp.)
- przepisy i regulacje radiowe;
- język i procedury używane w komunikacji radiowej
Druga część zajęć to praktyka - każdy uczestnik będzie pracował zarówno na sprzęcie stacjonarnym, jak i przenośnym - jak w życiu… .
W tej części zajmiemy się:
- wysyłaniem Distress Alert i Distress Message (MAYDAY);
- wysyłaniem Urgency Alert i Safety Call (PAN PAN);
- rutynową rozmową z innymi jednostkami;
- wykorzystaniem funkcji DSC w niebezpieczeństwie oraz w rutynowych wywołaniach.
Kurs SRC zakończony jest egzaminem na certyfikat ISSA organizowanym przez Dom Żeglarski Mila.
Tomasz Rybarski
Żeglarstwem zajmuje się coś koło 30 lat, w tym całe życie zawodowe. początki to szczeciński HOM, którego przez 11 lat był Komendantem. Później 2 lata "prezesowania" w Centralnym Ośrodku Żeglarstwa w Trzebieży. Na koniec własna firma. W między czasie kilka rejsów tu i tam, na tym i na owym.
Wielbiciel poczciwych DZ-et, na których wielokrotnie pływał po morzu - pierwszy raz zaraz po otwarciu granic w 1991 roku.
Pierwszy kurs na żeglarza jachtowego poprowadził przez przypadek w 1990 roku - i tak się zaczęło, bo okazało się że to jest to, co Tygryski lubią najbardziej. Opracował kilka podręczników oraz autorski program szkolenia na stopnie żeglarskie i motorowodne.
Lubi to co robi...