Kurs motorowodny

Kurs motorowodny

Kurs motorowodny

Kurs motorowodny
Kurs motorowodny
Cena:
595,00 zł
Ilość miejsc do rezerwacji
Zostało jeszcze 20 miejsc
żarówka
Skuteczna formuła
koło ratunkowe
Bezpieczeństwo
zegar
Oszczędność czasu
nowy jacht
Nowe jednostki
O szkoleniu

Wiemy jak istotne jest odpowiednie przygotowanie teoretyczne przed rozpoczęciem manewrów, dlatego oprócz wykładów, każdy z uczestników przed szkoleniem otrzyma komplet materiałów dydaktycznych w formie elektronicznych skryptów stanowiących wsparcie w przygotowaniach do egzaminu. Chętnym zaproponujemy najlepsze na rynku podręczniki.

Teorię z zakresu locji, budowy jachtów, meteorologii, przepisów, ratownictwa, silników i układów napędowych wykładamy od podstaw dla wszystkich uczestników wskazując na zagadnienia warte zapamiętania. Dla kandydatów na stopień Motorowodnego Sternika Morskiego organizujemy dodatkowe zajęcia z nawigacji  obejmujące teorię oraz praktyczną pracę na mapie.    

Część praktyczną szkolenia prowadzimy w sposób dobrze zorganizowany z podziałem na mniejsze grupy manewrowe. Do dyspozycji naszych kursantów oddajemy flotę nowych i dobrze wyposażonych jachtów.

 

rabat

-5% wpłata jednorazowa całości kwoty na minimum 90 dni przed rozpoczęciem kursu

klimatyzacja

Klimatyzowana sala

indywid-motorowedne_1

 

Egzamin państwowy lub ISSA po zakończeniu szkolenia

Informacje dodatkowe

Rozpoczęcie szkolenia o godz. 17.00 - Wyspa Grodzka 1 (MAPA)

  • czwartek i piątek zajęcia teoretyczne od 17.00 do ok. 20.30.
  • sobota od godz. 10.00 podsumowanie teorii, praktyka, prace bosmańskie
  • niedziela – egzamin (godzina zależna od terminu kursu).

Pełne szkolenie motorowodne trwa 4 dni. Oferujemy również skrócone, jednodniowe formy szkoleniowe (sobota) w wariantach:

* od 495 zł - jednodniowa forma szkolenia (sobota) dla sterników motorowodnych przeznaczona dla:

  • osób spoza Szczecina
  • żeglarzy jachtowych chcących uzyskać uprawnienia motorowodne

* od 620 zł - jednodniowa forma szkolenia (sobota) dla motorowodnych sterników morskich przeznaczona dla:

  • osób posiadających sternika motorowodnego, a przystępujących do motorowodnego sternik morskiego

Informacje dodatkowe:

  • Istnieje możliwość trenowania na jednostce egzaminacyjnej - 150 zł z paliwem za 1/2 godziny
  • Wasze zadowolenie to nasz sukces. Jeżeli nie zdałeś/aś egzaminu z teorii przy pierwszym podejściu możesz ponownie uczestniczyć w wykładach bez dodatkowych opłat, wystarczy napisać do naszego biura i ustalić termin.
  • Zapewniamy obsługę formalno-prawną: udostępniamy wszelkie niezbędne formularze, pomagamy wypełnić i skompletować stosowne dokumenty, które następnie składamy w Waszym imieniu
Program szkolenia

W programie szkolenia znajdują się:

  1. manewrowanie jachtem motorowym w zakresie:
    • prowadzenia jachtu motorowego przy spotkaniu z innym jachtem oraz jego wyprzedzaniem,
    • wykonania manewrów: odejście od nadbrzeża, dojście do nadbrzeża, pływanie kursem prostym i cyrkulacja, alarm „człowiek za burtą”,
    • kotwiczenia i cumowania w różnych warunkach (burtą do kei, na boi czy z wykorzystaniem Y-bomu)
  2. kierowanie załogą, wydawanie komend i egzekwowanie ich wykonania we właściwym momencie;
  3. praca w charakterze członka załogi;
  4. podstawowe prace bosmańskie:
    • umiejętność wiązania podstawowych węzłów żeglarskich
    • podstawowe prace przy obsłudze urządzeń i instalacji jachtowych

Program zajęć teoretycznych i praktycznych obejmuje swym zakresem wymogi egzaminacyjne Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz ISSA

Instruktor

Tomasz Rybarski

Tomasz Rybarski

Żeglarstwem zajmuje się coś koło 30 lat, w tym całe życie zawodowe. początki to szczeciński HOM, którego przez 11 lat był Komendantem. Później 2 lata "prezesowania" w Centralnym Ośrodku Żeglarstwa w Trzebieży. Na koniec własna firma. W między czasie kilka rejsów tu i tam, na tym i na owym.
Wielbiciel poczciwych DZ-et, na których wielokrotnie pływał po morzu - pierwszy raz zaraz po otwarciu granic w 1991 roku.
Pierwszy kurs na żeglarza jachtowego poprowadził przez przypadek w 1990 roku - i tak się zaczęło, bo okazało się że to jest to, co Tygryski lubią najbardziej. Opracował   kilka podręczników oraz autorski program szkolenia na stopnie żeglarskie i motorowodne.
Lubi to co robi... 

Po kursie

Po odbytym szkoleniu istnieje możliwość przystąpienia do państwowego Egzaminu na patent Sternika Motorowodnego; Motorowdonego Sternika Morskiego (WYMAGANY STAŻ MORSKI)  lub międzynarodowego certyfikatu ISSA Inshore power yacht skipper.

OPŁATA ZA EGZAMIN:

  • 250 zł  - sternik motorowodny (ZNIŻKA 50% dla uczniów i studentów do 26 roku życia)
  • 350 zł  - motorowodny sternik morski (ZNIŻKA 50% dla uczniów i studentów do 26 roku życia)
  • 400 zł  - ISSA

Opłata za patent/certyfikat wynosi 50 zł (ZNIŻKA 50% dla uczniów i studentów do 26 roku życia - nie dotyczy ISSA)

  • Każdy uczestnik naszych kursów otrzymuje zniżkę na pełną ofertę Domu Żeglarskiego MILA oraz partnerów.

 

NIEZBĘDNE INFORMACJE:

Sternik motorowodny:

Wymagania:

  • Ukończone 14 lat
  • Zgoda rodziców lub opiekunów w przypadku osób nieletnich

Uprawnienia:

  • Prowadzenie jachtów motorowych po wodach śródlądowych
  • Prowadzenie jachtów motorowych o długości kadłuba do 12m po wodach morskich wewnętrznych oraz pozostałych wodach morskich w strefie do 2Mm od brzegu w porze dziennej
  • Osoby, które nie ukończyły 16 roku życia mogą prowadzić jednostki z silnikiem o mocy do 60 KW pod nadzorem osoby pełnoletniej z patentem minimum Sternika Motorowodnego

 

Motorowodny sternik morski:

Wymagania:

  • Ukończone 18 lat
  • Opinie z co najmniej dwóch rejsów w czasie co najmniej 200h żeglugi

Uprawnienia:

  • Prowadzenie jachtów motorowych po wodach śródlądowych
  • Prowadzenie jachtów motorowych o długości kadłuba do 18m

 

Inshore Power Yacht Skipper (od 16 roku życia):

Certyfikaty ISSA są traktowane jako pełnoprawne dokumenty kwalifikacyjne upoważniające do samodzielnego prowadzenia jednostek pływających w żegludze rekreacyjnej.

Uprawnia do prowadzenia jednostek motorowych (do 16m) w porze dziennej i nocnej  po wodach śródlądowych oraz w strefie przybrzeżnej (do 20 mil)

Certyfikat ten jest przydatny wszędzie tam, gdzie patent nie wystarcza.

Do pobrania