Kurs żeglarski
WeekendowyWiemy jak istotne jest odpowiednie przygotowanie teoretyczne przed rozpoczęciem manewrów, dlatego oprócz wykładów, każdy z uczestników przed szkoleniem otrzyma komplet materiałów dydaktycznych w formie elektronicznych skryptów stanowiących wsparcie w przygotowaniach do egzaminu. Chętnym zaproponujemy najlepsze na rynku podręczniki.
Teorię z zakresu locji, budowy jachtów, meteorologii, przepisów, ratownictwa, teorii żeglowania wykładamy od podstaw dla wszystkich uczestników wskazując na zagadnienia warte zapamiętania. Dla kandydatów na stopień Jachtowego Sternika Morskiego organizujemy dodatkowe zajęcia z nawigacji obejmujące teorię oraz praktyczną pracę na mapie
Część praktyczną szkolenia prowadzimy w sposób dobrze zorganizowany, z podziałem na mniejsze grupy manewrowe. Do dyspozycji naszych kursantów oddajemy flotę nowych i dobrze wyposażonych jachtów.
-5% wpłata jednorazowa całości kwoty na minimum 90 dni przed rozpoczęciem kursu
Klimatyzowana sala
Egzamin państwowy lub ISSA po zakończeniu szkolenia
Rozpoczęcie szkolenia godz. 9.00 - Szczecin Wyspa Grodzka 1
- Zapewniamy obsługę formalno-prawną: udostępniamy wszelkie niezbędne formularze, pomagamy wypełnić i skompletować stosowne dokumenty, które następnie składamy w Waszym imieniu
- Możliwość dokończenia teorii lub praktyki w innym ustalonym terminie
- W ramach prowadzonych zajęć proponujemy szkolenia na sternika motorowodnego lub morskiego sternika motorowodnego, zakończone państwowym egzaminem
- Szkolenie na patenty ISSA dla uczestników naszych kursów GRATIS!
- Możliwość zakwaterowania podczas zajęć w hotelu
- Możliwość całodziennego wyżywienia - tawerna na terenie przystani
Program szkolenia obejmuje:
- manewry pod żaglami w zakresie:
- optymalnego doboru żagli do panujących warunków
- prowadzenia jachtu przy spotkaniu z innym jachtem oraz jego wyprzedzaniem
- opanowania umiejętności wykonania manewrów: ostrzenie, odpadanie, zwrot przez sztag, zwrot przez rufę, stawanie w dryf, alarm „człowiek za burtą”
- manewry na silniku w zakresie:
- kotwiczenie i cumowanie w różnych warunkach (burtą do kei, na boi czy z wykorzystaniem Y-bomu)
- umiejętność prowadzenia jachtu żaglowego na silniku przy spotkaniu z innym jachtem
- alarm „człowiek za burtą”
- kierowanie załogą: umiejętność wydawania komend i egzekwowania ich wykonania we właściwym momencie stosownie do sytuacji w jakiej znajduje się jacht
- praca w charakterze członka załogi:
- wykonywanie poleceń prowadzącego jacht
- odpowiadanie na komendy
- zachowanie się w czasie alarmu „człowiek za burtą”
- prace bosmańskie:
- umiejętność wiązania podstawowych węzłów żeglarskich
- podstawowe prace przy obsłudze urządzeń i instalacji jachtowych
Program zajęć teoretycznych i praktycznych obejmuje swym zakresem wymogi egzaminacyjne Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz angielskiej ISSA
Tomasz Rybarski
Żeglarstwem zajmuje się coś koło 30 lat, w tym całe życie zawodowe. początki to szczeciński HOM, którego przez 11 lat był Komendantem. Później 2 lata "prezesowania" w Centralnym Ośrodku Żeglarstwa w Trzebieży. Na koniec własna firma. W między czasie kilka rejsów tu i tam, na tym i na owym.
Wielbiciel poczciwych DZ-et, na których wielokrotnie pływał po morzu - pierwszy raz zaraz po otwarciu granic w 1991 roku.
Pierwszy kurs na żeglarza jachtowego poprowadził przez przypadek w 1990 roku - i tak się zaczęło, bo okazało się że to jest to, co Tygryski lubią najbardziej. Opracował kilka podręczników oraz autorski program szkolenia na stopnie żeglarskie i motorowodne.
Lubi to co robi...
Malwina Konopka
Kontakt z wodą od dziecka i rodzina pełna żeglarzy spowodowała, że każdy sezon od wczesnych lat dziecięcych był związany z wodą. Samodzielną przygodę z żeglarstwem rozpoczęła w wieku szkolnym na jachtach klasy Optimist, a potem Cadet. Współzawodnictwo na jeziorach okazało się jednak żadną rozrywką w porównaniu z rejsami pełnomorskimi. Morze uczy pokory, wytrwałości i cierpliwości, a jednocześnie nie można mu odmówić piękna – za każdym skończonym rejsem chce się wrócić na kolejny.
Posiada patent jachtowego sternika morskiego, motorowodnego sternika morskiego oraz inshore skipper ISSA. Praktyka, a nie patenty czynią żeglarza, ale w końcu wypadało je zrobić.
Po odbytym szkoleniu istnieje możliwość przystąpienia do państwowego Egzaminu na patent Żeglarza Jachtowego; Jachtowego Sternika Morskiego lub międzynarodowego certyfikatu ISSA Inshore skipper.
OPŁATA ZA EGZAMIN:
- 250 zł - żeglarz jachtowy
- 350 zł - jachtowy sternik morski
- 400 zł - ISSA
Opłata za patent/certyfikat wynosi 50 zł (ZNIŻKA 50% dla uczniów i studentów do 26 roku życia - nie dotyczy ISSA)
- Dla uczniów i studentów do 26 roku życia przysługuje 50% zniżki na egzamin i patent (nie dotyczy ISSA)
- W razie niepowodzenia na egzaminie - kolejny kurs teoretyczny GRATIS !!!!
- W trakcie trwania kursu żeglarskiego istnieje możliwość ukończenia szkolenia w zakresie sternika lub motorowodnego sternika morskiego.
- Każdy uczestnik naszych kursów otrzymuje zniżkę na pełną ofertę Domu Żeglarskiego MILA oraz partnerów.
NIEZBĘDNE INFORMACJE
Żeglarz jachtowy:
Wymagania:
- Ukończone 14 lat
- Zgoda rodziców lub opiekunów w przypadku osób nieletnich
Uprawnienia:
- Prowadzenie jachtów bez lub z pomocniczym napędem mechanicznym po wodach śródlądowych bez ograniczeń
- Prowadzenie jachtów bez lub z pomocniczym napędem mechanicznym o długości kadłuba do 12m po wodach morskich wewnętrznych oraz pozostałych wodach morskich w strefie do 2Mm od brzegu, w porze dziennej
- Osoby, które nie ukończyły 16 roku życia realizują przyznane uprawnienia pod nadzorem osoby pełnoletniej z patentem minimum Żeglarza Jachtowego
Jachtowy sternik morski:
Wymagania:
- Ukończone 18 lat
- Opinie lub Karty Rejsu z co najmniej dwóch rejsów morskich w czasie co najmniej 200h żeglugi
Uprawnienia:
- Prowadzenie jachtów żaglowych bez lub z pomocniczym napędem mechanicznym po wodach śródlądowych
- Prowadzenie jachtów żaglowych bez lub z pomocniczym napędem mechanicznym o długości do 18m
Inshore skipper (od 16 roku życia):
Certyfikaty ISSA są traktowane jako pełnoprawne dokumenty kwalifikacyjne upoważniające do samodzielnego prowadzenia jednostek pływających w żegludze rekreacyjnej.
Uprawnia do prowadzenia jachtów żaglowych (do 24m i 20 GT) w porze dziennej i nocnej po wodach śródlądowych oraz w strefie przybrzeżnej (do 20 mil).
Inshore skipper powinien radzić sobie z:
- manewrami w porcie
- prowadzeniem nawigacji na podstawowym poziomie
- sprawną i bezpieczną obsługą jachtu
- odbiorem i zrozumieniem prognoz meteorologicznych
Do uzyskania certyfikatu nie są wymagane żadne dodatkowe kursy, staże czy uprawnienia.
Inshore skipper przeznaczony jest dla tych, którzy chcą pływać po ciepłych wodach (Morze Śródziemne, Wyspy Kanaryjskie, Karaiby, itp.).
Qualified crew (od 10 roku życia):
Wykwalifikowany członek załogi jachtu morskiego, to certyfikat dla osób zaczynającyh morską przygodę. Chcesz pływać, a w przyszłości czarterować i prowadzić jachty morskie. Nie chcesz na pokładzie być niezorientowanym turystą? Qualified crew to certyfikat dla Ciebie.