Rejsy po Bałtyku
Szczecin - Rugia - Hano - Christianso - Bornholm - SzczecinRozpoczęcie rejsu Szczecin Wyspa Grodzka 1, godz. 14.00
Informacje dodatkowe:
Możliwość wypływania stażu niezbędnego przed przystąpieniem do egzaminu (sternik morski).
W ramach rejsu proponujemy uzyskanie międzynarodowego certyfikatu ISSA (opłata za egzamin i wydanie certyfikatu 400 zł)
Cena zawiera:
opiekę kapitana
wyżywienie
postoje w portach
paliwo
miejsce w kabinie na ubezpieczonym jachcie
szkolenie z obsługi wszelkich urządzeń i bezpieczeństwa na pokładzie
gaz w kambuzie
koce, poduszki i prześcieradła
Cena nie zawiera kosztów:
indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW
dojazdu
dieta bezmięsna - dopłata 100 zł/os. (wymagany kontakt z biurem po złożeniu zamówienia)
Rabaty:
5% stały klient
5% przy rezerwacji całego jachtu
5% wpłata jednorazowa całości kwoty na minimum 90 dni przed rozpoczęciem rejsu
Każdy uczestnik naszych kursów otrzymuje zniżkę na pełną ofertę Domu Żeglarskiego MILA.
Tomasz "Włodek" Włodarski
Doświadczony skippper w stopniu Kapitana Jachtowego oraz szkoleniowiec, posiadający praktykę morska na różnych typach jachtów oraz akwenach (Morze Bałtyckie, Morze Północne, Morze Adriatyckie, Morze Sródziemne, Morze Karaibskie, Ocean Atlantycki). Cechuje się wysoką kulturą osobistą, pogodnym usposobieniem oraz szerokim zakresem zainteresowań (narciarstwo, tenis ziemny) oraz umiejętnościami wokalno-muzycznymi. Biegle posługuje się językiem angielskim, komunikacja w jezyku niemieckim czy rosyjskim również nie stanowi dla niego problemu.
Rugia
Największa wyspa Niemiec. Kamieniste plaże i kredowe klify to zupełnie inny świat od tego, który znamy. Malowniczy półwysep Arkona, liczne zatoki i wreszcie wysokie skały kredowe w Parku Narodowym Jasmund – to wszystko sprawia, że wybrzeże Rugii należy do najpiękniejszych w Europie Północnej.
Z największych atrakcji Rugii warto zobaczyć Tron Królewski (Königsstuhl), najsłynniejszą, liczącą prawie 120 metrów skałę tworzącą śnieżnobiały klif. Na jej szczycie znajduje się punkt z widokiem na Morze Bałtyckie. Wokół rozciąga się park narodowy obejmujący cały półwysep Jasmund.
Portem najczęściej odwiedzanym przez żeglarzy jest Sassnitz, w którym oprócz zjedzenia smacznej bułki ze śledziem prosto z kutra rybackiego można zwiedzić U-Botta, muzeum rybołówstwa lub przejść się po plaży pod klifem.
Hanö
Cztery kilometry na południowy wschód od półwyspu Listerlandet znajduje się wyspa Hanö. W miarę zbliżania się do celu podróży wyspa imponująco wyłania się z morza, a jej koroną jest dumna latarnia morska. W części północnej wyspy znajduje się wielki granitowy blok skalny, którego korona mierzy ponad 60 m. nad poziomem Bałtyku. W południowozachodniej części wyspy rozpościera się morena końcowa obfitująca w bloki skalne. „Worki z grochem” na cyplu północnym to ostroga brzegowa zbudowana z otoczaków, biegnąca w głąb morza. Składa się ona z milionów oszlifowanych przez wodę kamieni, które nieustannie znajdują się w ruchu, zmieniając kształt ostrogi w zależności od kierunku fal i wiatru. 4 Hanö (Natura 2000-område) Wysoka latarnia morska Na najwyższej płycie skalnej wyspy Hanö stoi wysoka na 16 m. latarnia morska, wzniesiona w latach 1904-1906. To jedna z najjaśniejszych latarni na Bałtyku. Jej światło dociera na odległość 23,5 mili morskiej, czyli na ok. 40 km. Co 13,5 sekundy latarnia wysyła trzy błyski światła w stronę morza. Na Hanö żyje około 300 danieli. W okresie Wojen Napoleońskich, w latach 1810- 1812, wyspa Hanö była bazą angielskiej floty wojennej podczas manewrów na Morzu Bałtyckim. Pamiątką z tych czasów jest miejsce pochówku angielskich marynarzy, znajdujące się na płytach skalnych między latarnią i ostrogą brzegową. Spoczywa tu 15 marynarzy. Duży, drewniany krzyż postawiono tu dopiero w 1973 r. w związku z wizytą angielskiej fregaty na wyspie. „HMS Plymouth 21st of June 1973” – tak brzmi napis na krzyżu, który został wykonany z masztu angielskiego statku.
Christianso
Duńska wyspa położona niedaleko Bornholmu wchodząca w skład archipelagu Ertholmene. Pierwsza wzmianka pisemna o wyspach pochodzi z ok. 1080 roku i mówi o powieszeniu bornholmskiego wikinga Egila za piractwo morskie. W 1684 król Danii Christian V w związku z trwającą wojną ze Szwecją postanowił stworzyć wysuniętą twierdzę morską, która stałaby się bazą wypadową dla duńskiej marynarki wojennej. Jego wybór padł na właśnie zdobyte, wraz z Bornholmem, Ertholmene. Pod kierownictwem norweskiego architekta ponad 450 robotników ufortyfikowało dwie wysepki: Christiansø i Frederiksø. Naturalny port stanowi cieśnina między tymi wyspami. Początkowo obie wyspy łączył most pontonowy, zastąpiony później obrotową kładką dla pieszych. Jedynie granit na fortyfikacje pochodził z miejscowego kamieniołomu. Resztę materiałów, w tym ziemię uprawną dowieziono na statkach. Od 1725 roku Twierdza Christiansø stanowiła ciężkie więzienie. Ostatni więzień zmarł w 1782 roku po czterdziestoletnim pobycie na wyspie. Większość budynków na wyspach pochodzi z czasów budowy twierdzy. Wszystkie znajdują się pod ochroną. Wśród nich można wymienić m.in.: Bastion Rantzaua, mury obronne, Fængsel – więzienie na Frederiksø czy kościół z dzwonnicą na Christiansø. Nowe budownictwo jest zabronione, nie wolno też zmieniać wyglądu zewnętrznego zabytków. Na wyspach nie ma źródeł słodkiej wody. Dostępna jest jedynie deszczówka, która zbiera się w starych wyrobiskach po kamieniołomach. Aby ograniczyć zużycie wody pitnej, w toaletach stosuje się wodę morską.
Bornholm
Duńska wyspa w południowo-zachodniej części Morza Bałtyckiego. Wschodnie, północne i zachodnie wybrzeża wyspy są skaliste, o charakterze klifów, dochodzących do 80 m wysokości, południowe wybrzeża są ukształtowane w postaci rozległych i szerokich piaszczystych plaż. Północna i środkowa część wyspy ma ukształtowanie pagórkowate, na południu przeważają krajobrazy równinne i wydmy. To zróżnicowanie krajobrazu sprawia, że wyspa jest niezwykle ciekawa pod względem turystycznym, a każdy port ma inny charakter. Oprócz wycieczek pieszych lub rowerowych na łonie natury można odwiedzić tu muzea, galerie, zamek Hammershus lub po prostu skosztować ryb w lokalnych restauracjach.
Bavaria 49 Cruiser
Bavaria 49 (s/y Kiliki) - największa, 15-metrowa jednostka Domu Żeglarskiego, jest jednostką kultową. 5 kabin, 3 toalety, obszerna mesa i kambuz oraz pełnowymiarowa nawigacyjna, co jest rzadkością na jednostkach czarterowych.
Świetna manewrowość zarówno na żaglach jak i na silniku o mocy 78 KM, wsparta mocnym sterem strumieniowym umożliwia manewrowanie jednostką w każdych warunkach. Warto przy tym wspomnieć, że prędkość przelotowa to 6-8 węzłów.
Co ważne - wyposażyliśmy naszą flagową jednostkę ponadstandardowo - telewizor w messie, ploter 12", dwukierunkowy AIS, radar, czy SART sprawiają, że nawet w sytuacji bez wyjścia - znajdziecie wyjście !!!!
Jednostkę czarterujemy z naszym skiperem - może on pełnić funkcję kapitana lub zastępcy kapitana.
Kontakt: +48 91 30 70 500, biuro@mila.szczecin.pl
Pomoc techniczna dla czarterujących - 7 dni w tygodniu w godz. 9.00 - 17.00
Co zabrać na rejs:
Przede wszystkim torbę - która musi być miękka, tak żeby zmieściła się w schowku (szafce) na jachcie.
Ponadto przydadzą się:
- Dokument tożsamości
- Śpiwór (prześcieradła i poduszki są na jachcie)
- Ubranie, które chroni od wiatru i nie przemaka
- Komplet ciepłej odzieży - polecamy polary i windblocki
- Kalosze lub buty na zmianę
- Obuwie sportowe do poruszania się po jachcie
- Obuwie na wycieczki lądowe
- Bez względu na porę roku - rękawiczki, czapka i szalik
- Okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem i krem do opalania
- Przybory toaletowe,ręcznik, klapki pod prysznic
- O telefonie i tak pamiętacie, ale o ładowarkach czasami zapominacie
- Rękawiczki żeglarskie (przydatne, ale nie wymagane)
- Gitara lub inne urządzenia grające i śpiewniki
- Patent żeglarski, SRC lub książeczka żeglarska
- Waluta lub karta płatnicza (wskazane drobne na prysznic i toalety)
- Latarka, aparat fotograficzny
- Mnóstwo dobrego humoru
Oczywiście powyższa lista jest jedynie propozycją pomocną w pakowaniu worka żeglarskiego. Każdy z Was ma swoje indywidualne zapatrywania i potrzeby. Zgodnie z nimi uzupełniajcie powyższy zapis. W razie wątpliwości dzwońcie do nas (91 30 70 500) lub piszcie .
Zapraszamy również do odziwedzenia naszego sklepu stacjonarnego lub internetowego > www.nautical24.pl
Ze swojej strony życzymy udanych rejsów...