
Rejsy po Bałtyku
Szczecin - Bornholm - Hanö - Christiansø - Szczecin (B51)




Rozpoczęcie rejsu Szczecin Wyspa Grodzka 1, godz. 14.00
Informacje dodatkowe:

Możliwość wypływania stażu niezbędnego przed przystąpieniem do egzaminu (sternik morski).
W ramach rejsu proponujemy uzyskanie międzynarodowego certyfikatu ISSA (opłata za egzamin i wydanie certyfikatu 400 zł)
Cena zawiera:

opiekę kapitana
wyżywienie
postoje w portach
paliwo
miejsce w kabinie na ubezpieczonym jachcie
szkolenie z obsługi wszelkich urządzeń i bezpieczeństwa na pokładzie
gaz w kambuzie
koce, poduszki i prześcieradła
Cena nie zawiera kosztów:

indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW
dojazdu
dieta bezmięsna - dopłata 100 zł/os. (wymagany kontakt z biurem po złożeniu zamówienia)
Rabaty:

5% stały klient
5% przy rezerwacji całego jachtu
5% wpłata jednorazowa całości kwoty na minimum 90 dni przed rozpoczęciem rejsu
Każdy uczestnik naszych kursów otrzymuje zniżkę na pełną ofertę Domu Żeglarskiego MILA.

Kapitan Domu Żeglarskiego

Bornholm
Duńska wyspa w południowo-zachodniej części Morza Bałtyckiego. Wschodnie, północne i zachodnie wybrzeża wyspy są skaliste, o charakterze klifów, dochodzących do 80 m wysokości, południowe wybrzeża są ukształtowane w postaci rozległych i szerokich piaszczystych plaż. Północna i środkowa część wyspy ma ukształtowanie pagórkowate, na południu przeważają krajobrazy równinne i wydmy. To zróżnicowanie krajobrazu sprawia, że wyspa jest niezwykle ciekawa pod względem turystycznym, a każdy port ma inny charakter. Oprócz wycieczek pieszych lub rowerowych na łonie natury można odwiedzić tu muzea, galerie, zamek Hammershus lub po prostu skosztować ryb w lokalnych restauracjach.
Hanö
Cztery kilometry na południowy wschód od półwyspu Listerlandet znajduje się wyspa Hanö. W miarę zbliżania się do celu podróży wyspa imponująco wyłania się z morza, a jej koroną jest dumna latarnia morska. W części północnej wyspy znajduje się wielki granitowy blok skalny, którego korona mierzy ponad 60 m. nad poziomem Bałtyku. W południowozachodniej części wyspy rozpościera się morena końcowa obfitująca w bloki skalne. „Worki z grochem” na cyplu północnym to ostroga brzegowa zbudowana z otoczaków, biegnąca w głąb morza. Składa się ona z milionów oszlifowanych przez wodę kamieni, które nieustannie znajdują się w ruchu, zmieniając kształt ostrogi w zależności od kierunku fal i wiatru. 4 Hanö (Natura 2000-område) Wysoka latarnia morska Na najwyższej płycie skalnej wyspy Hanö stoi wysoka na 16 m. latarnia morska, wzniesiona w latach 1904-1906. To jedna z najjaśniejszych latarni na Bałtyku. Jej światło dociera na odległość 23,5 mili morskiej, czyli na ok. 40 km. Co 13,5 sekundy latarnia wysyła trzy błyski światła w stronę morza. Na Hanö żyje około 300 danieli. W okresie Wojen Napoleońskich, w latach 1810- 1812, wyspa Hanö była bazą angielskiej floty wojennej podczas manewrów na Morzu Bałtyckim. Pamiątką z tych czasów jest miejsce pochówku angielskich marynarzy, znajdujące się na płytach skalnych między latarnią i ostrogą brzegową. Spoczywa tu 15 marynarzy. Duży, drewniany krzyż postawiono tu dopiero w 1973 r. w związku z wizytą angielskiej fregaty na wyspie. „HMS Plymouth 21st of June 1973” – tak brzmi napis na krzyżu, który został wykonany z masztu angielskiego statku.
Christianso
Duńska wyspa położona niedaleko Bornholmu wchodząca w skład archipelagu Ertholmene. Pierwsza wzmianka pisemna o wyspach pochodzi z ok. 1080 roku i mówi o powieszeniu bornholmskiego wikinga Egila za piractwo morskie. W 1684 król Danii Christian V w związku z trwającą wojną ze Szwecją postanowił stworzyć wysuniętą twierdzę morską, która stałaby się bazą wypadową dla duńskiej marynarki wojennej. Jego wybór padł na właśnie zdobyte, wraz z Bornholmem, Ertholmene. Pod kierownictwem norweskiego architekta ponad 450 robotników ufortyfikowało dwie wysepki: Christiansø i Frederiksø. Naturalny port stanowi cieśnina między tymi wyspami. Początkowo obie wyspy łączył most pontonowy, zastąpiony później obrotową kładką dla pieszych. Jedynie granit na fortyfikacje pochodził z miejscowego kamieniołomu. Resztę materiałów, w tym ziemię uprawną dowieziono na statkach. Od 1725 roku Twierdza Christiansø stanowiła ciężkie więzienie. Ostatni więzień zmarł w 1782 roku po czterdziestoletnim pobycie na wyspie. Większość budynków na wyspach pochodzi z czasów budowy twierdzy. Wszystkie znajdują się pod ochroną. Wśród nich można wymienić m.in.: Bastion Rantzaua, mury obronne, Fængsel – więzienie na Frederiksø czy kościół z dzwonnicą na Christiansø. Nowe budownictwo jest zabronione, nie wolno też zmieniać wyglądu zewnętrznego zabytków. Na wyspach nie ma źródeł słodkiej wody. Dostępna jest jedynie deszczówka, która zbiera się w starych wyrobiskach po kamieniołomach. Aby ograniczyć zużycie wody pitnej, w toaletach stosuje się wodę morską.
Bavaria 51 Cruiser

Nowoczesny jacht dla wymagających żeglarzy
Bavaria Cruiser 51 (2019) to przestronny i doskonale wyposażony jacht żaglowy, łączący nowoczesny design, komfort i znakomite właściwości nautyczne. Ta pięciokabinowa jednostka została zaprojektowana z myślą zarówno o krótszych rejsach, jak i dłuższych wyprawach, oferując maksymalną pojemność do 12 osób. Dzięki przemyślanemu układowi, wysokiej funkcjonalności oraz nowoczesnym technologiom, Bavaria 51 Cruiser to doskonały wybór dla żeglarzy ceniących wygodę i bezpieczeństwo na morzu.
Wnętrze i układ kabin
Jacht oferuje komfortowe warunki dla całej załogi. Na pokładzie znajduje się pięć przestronnych kabin, w tym cztery dwuosobowe oraz jedna kabina skipperska. Każda kabina wyposażona jest w liczne schowki, oświetlenie LED oraz zasłony i moskitiery w oknach.
Do dyspozycji załogi są trzy nowoczesne łazienki, każda z prysznicem i toaletą morską, co gwarantuje komfort nawet podczas dłuższych rejsów. Przestronna mesa z wygodnymi kanapami i dużym stołem to idealne miejsce do wspólnych posiłków oraz relaksu. Funkcjonalny kambuz został wyposażony w kuchenkę gazową z piekarnikiem, dwie lodówki oraz system ciepłej i zimnej wody.
Wyposażenie pokładowe
Przemyślane rozwiązania na pokładzie gwarantują wygodę i bezpieczeństwo. Przestronny kokpit został zaprojektowany tak, aby zapewnić komfortowe warunki do żeglugi w każdych warunkach. Znajduje się w nim duży stół oraz wygodne siedziska, a platforma kąpielowa z drabinką umożliwia łatwy dostęp do wody.
Dwa koła sterowe zapewniają doskonałą kontrolę nad jednostką, a szprycbuda i bimini skutecznie chronią przed słońcem i deszczem. Elektryczna winda kotwiczna oraz nowoczesne kabestany znacząco ułatwiają obsługę żagli.
Nawigacja i bezpieczeństwo
Bavaria 51 Cruiser jest wyposażona w zaawansowany system nawigacyjny, obejmujący ploter, radar, autopilot oraz AIS, co zapewnia pełną kontrolę i bezpieczeństwo w każdych warunkach. Ster strumieniowy ułatwia manewrowanie w portach, a system VHF i EPIRB zapewnia łączność i bezpieczeństwo na morzu.
Jacht spełnia wszystkie normy bezpieczeństwa dla żeglugi pełnomorskiej zgodnie z przepisami bandery i posiada kategorię żeglugową A. Na wyposażeniu znajdują się tratwa ratunkowa, pełne środki asekuracyjne oraz system sygnalizacyjny.
Właściwości nautyczne
Dzięki optymalnej powierzchni ożaglowania wynoszącej 123 m², Bavaria 51 Cruiser oferuje doskonałe osiągi na wszystkich kursach. Silnik Volvo Penta o mocy 75 KM zapewnia pewność manewrowania, a rolowany grot i fok ułatwiają obsługę żagli nawet przy zmiennych warunkach wiatrowych.
Dane techniczne
- Długość całkowita: 14,99 m
- Szerokość: 4,67 m
- Zanurzenie: 1,85 / 2,25 m
- Silnik: Volvo-Penta, 75 KM
- Liczba koi: 10+2
- Liczba łazienek: 3
- Powierzchnia ożaglowania: 123 m² (grot rolowany 56 m², fok rolowany 67 m²)
Komfort niezależnie od pory roku
Bavaria 51 Cruiser jest doskonale przystosowana do żeglugi nawet w chłodniejszych miesiącach, dzięki ogrzewaniu Webasto. Liczne schowki i przestronne wnętrze sprawiają, że jacht jest wygodny zarówno na krótkie wypady, jak i długie rejsy pełnomorskie.
Co zabrać na rejs:
Przede wszystkim torbę - która musi być miękka, tak żeby zmieściła się w schowku (szafce) na jachcie.
Ponadto przydadzą się:
- Dokument tożsamości
- Śpiwór (prześcieradła i poduszki są na jachcie)
- Ubranie, które chroni od wiatru i nie przemaka
- Komplet ciepłej odzieży - polecamy polary i windblocki
- Kalosze lub buty na zmianę
- Obuwie sportowe do poruszania się po jachcie
- Obuwie na wycieczki lądowe
- Bez względu na porę roku - rękawiczki, czapka i szalik
- Okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem i krem do opalania
- Przybory toaletowe,ręcznik, klapki pod prysznic
- O telefonie i tak pamiętacie, ale o ładowarkach czasami zapominacie
- Rękawiczki żeglarskie (przydatne, ale nie wymagane)
- Gitara lub inne urządzenia grające i śpiewniki
- Patent żeglarski, SRC lub książeczka żeglarska
- Waluta lub karta płatnicza (wskazane drobne na prysznic i toalety)
- Latarka, aparat fotograficzny
- Mnóstwo dobrego humoru
Oczywiście powyższa lista jest jedynie propozycją pomocną w pakowaniu worka żeglarskiego. Każdy z Was ma swoje indywidualne zapatrywania i potrzeby. Zgodnie z nimi uzupełniajcie powyższy zapis. W razie wątpliwości dzwońcie do nas (91 30 70 500) lub piszcie .
Zapraszamy również do odziwedzenia naszego sklepu stacjonarnego lub internetowego > www.nautical24.pl
Ze swojej strony życzymy udanych rejsów...