
Rejsy po Bałtyku
Szczecin - Bornholm - Hanö - Christiansø - Szczecin (C50.5 PS)




Rozpoczęcie rejsu Szczecin Wyspa Grodzka 1, godz. 14.00
Informacje dodatkowe:

Możliwość wypływania stażu niezbędnego przed przystąpieniem do egzaminu (sternik morski).
W ramach rejsu proponujemy uzyskanie międzynarodowego certyfikatu ISSA (opłata za egzamin i wydanie certyfikatu 400 zł)
Cena zawiera:

opiekę kapitana
wyżywienie
postoje w portach
paliwo
miejsce w kabinie na ubezpieczonym jachcie
szkolenie z obsługi wszelkich urządzeń i bezpieczeństwa na pokładzie
gaz w kambuzie
koce, poduszki i prześcieradła
Cena nie zawiera kosztów:

indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW
dojazdu
dieta bezmięsna - dopłata 100 zł/os. (wymagany kontakt z biurem po złożeniu zamówienia)
Rabaty:

5% stały klient
5% przy rezerwacji całego jachtu
5% wpłata jednorazowa całości kwoty na minimum 90 dni przed rozpoczęciem rejsu
Każdy uczestnik naszych kursów otrzymuje zniżkę na pełną ofertę Domu Żeglarskiego MILA.

Kapitan Domu Żeglarskiego

Bornholm
Duńska wyspa w południowo-zachodniej części Morza Bałtyckiego. Wschodnie, północne i zachodnie wybrzeża wyspy są skaliste, o charakterze klifów, dochodzących do 80 m wysokości, południowe wybrzeża są ukształtowane w postaci rozległych i szerokich piaszczystych plaż. Północna i środkowa część wyspy ma ukształtowanie pagórkowate, na południu przeważają krajobrazy równinne i wydmy. To zróżnicowanie krajobrazu sprawia, że wyspa jest niezwykle ciekawa pod względem turystycznym, a każdy port ma inny charakter. Oprócz wycieczek pieszych lub rowerowych na łonie natury można odwiedzić tu muzea, galerie, zamek Hammershus lub po prostu skosztować ryb w lokalnych restauracjach.
Hanö
Cztery kilometry na południowy wschód od półwyspu Listerlandet znajduje się wyspa Hanö. W miarę zbliżania się do celu podróży wyspa imponująco wyłania się z morza, a jej koroną jest dumna latarnia morska. W części północnej wyspy znajduje się wielki granitowy blok skalny, którego korona mierzy ponad 60 m. nad poziomem Bałtyku. W południowozachodniej części wyspy rozpościera się morena końcowa obfitująca w bloki skalne. „Worki z grochem” na cyplu północnym to ostroga brzegowa zbudowana z otoczaków, biegnąca w głąb morza. Składa się ona z milionów oszlifowanych przez wodę kamieni, które nieustannie znajdują się w ruchu, zmieniając kształt ostrogi w zależności od kierunku fal i wiatru. 4 Hanö (Natura 2000-område) Wysoka latarnia morska Na najwyższej płycie skalnej wyspy Hanö stoi wysoka na 16 m. latarnia morska, wzniesiona w latach 1904-1906. To jedna z najjaśniejszych latarni na Bałtyku. Jej światło dociera na odległość 23,5 mili morskiej, czyli na ok. 40 km. Co 13,5 sekundy latarnia wysyła trzy błyski światła w stronę morza. Na Hanö żyje około 300 danieli. W okresie Wojen Napoleońskich, w latach 1810- 1812, wyspa Hanö była bazą angielskiej floty wojennej podczas manewrów na Morzu Bałtyckim. Pamiątką z tych czasów jest miejsce pochówku angielskich marynarzy, znajdujące się na płytach skalnych między latarnią i ostrogą brzegową. Spoczywa tu 15 marynarzy. Duży, drewniany krzyż postawiono tu dopiero w 1973 r. w związku z wizytą angielskiej fregaty na wyspie. „HMS Plymouth 21st of June 1973” – tak brzmi napis na krzyżu, który został wykonany z masztu angielskiego statku.
Christianso
Duńska wyspa położona niedaleko Bornholmu wchodząca w skład archipelagu Ertholmene. Pierwsza wzmianka pisemna o wyspach pochodzi z ok. 1080 roku i mówi o powieszeniu bornholmskiego wikinga Egila za piractwo morskie. W 1684 król Danii Christian V w związku z trwającą wojną ze Szwecją postanowił stworzyć wysuniętą twierdzę morską, która stałaby się bazą wypadową dla duńskiej marynarki wojennej. Jego wybór padł na właśnie zdobyte, wraz z Bornholmem, Ertholmene. Pod kierownictwem norweskiego architekta ponad 450 robotników ufortyfikowało dwie wysepki: Christiansø i Frederiksø. Naturalny port stanowi cieśnina między tymi wyspami. Początkowo obie wyspy łączył most pontonowy, zastąpiony później obrotową kładką dla pieszych. Jedynie granit na fortyfikacje pochodził z miejscowego kamieniołomu. Resztę materiałów, w tym ziemię uprawną dowieziono na statkach. Od 1725 roku Twierdza Christiansø stanowiła ciężkie więzienie. Ostatni więzień zmarł w 1782 roku po czterdziestoletnim pobycie na wyspie. Większość budynków na wyspach pochodzi z czasów budowy twierdzy. Wszystkie znajdują się pod ochroną. Wśród nich można wymienić m.in.: Bastion Rantzaua, mury obronne, Fængsel – więzienie na Frederiksø czy kościół z dzwonnicą na Christiansø. Nowe budownictwo jest zabronione, nie wolno też zmieniać wyglądu zewnętrznego zabytków. Na wyspach nie ma źródeł słodkiej wody. Dostępna jest jedynie deszczówka, która zbiera się w starych wyrobiskach po kamieniołomach. Aby ograniczyć zużycie wody pitnej, w toaletach stosuje się wodę morską.
Cyclades 50.5 PS

Przestronny i wszechstronny jacht na każde warunki
Beneteau Cyclades 50.5 to jeden z najbardziej udanych modeli francuskiej stoczni Beneteau, ceniony za przestronność, solidność wykonania oraz doskonałe właściwości nautyczne. Dzięki przemyślanemu układowi wnętrza oraz specjalnemu wyposażeniu „arktycznemu”, jacht zapewnia wysoki komfort zarówno w ciepłych, jak i chłodniejszych warunkach. To doskonała jednostka dla osób poszukujących niezawodnego jachtu do pełnomorskich wypraw.
Komfortowe wnętrze
Cyclades 50.5 oferuje doskonałe warunki dla załogi, gwarantując przestrzeń i wygodę nawet podczas długich rejsów.
- Pięć kabin – cztery dwuosobowe i jedna trzyosobowa kabina dla gości oraz oddzielna kabina skipperska.
- Przestronna mesa z dużą ilością miejsca do wypoczynku.
- Dwa niezależne systemy ogrzewania mokrego – grzejnik w każdej kabinie, co zapewnia komfort w chłodniejszych warunkach.
- Izolacja termiczna – dodatkowa warstwa ocieplenia pozwala na żeglowanie nawet w niskich temperaturach.
- Klimatyzacja i agregat prądotwórczy – zapewniają komfort i dużą autonomiczność.
- Obszerna przestrzeń ładunkowa – duży forpik do przechowywania zapasowych żagli, sprzętu sportowego czy dodatkowego ekwipunku.
Funkcjonalność pokładu
Beneteau Cyclades 50.5 to jacht, który został zaprojektowany z myślą o wygodzie i łatwości obsługi, niezależnie od warunków pogodowych.
- Otwarta pawęż – ułatwia kotwiczenie oraz wodowanie pontonu na specjalnych żurawikach.
- Przestronny kokpit – wygodne miejsce do sterowania i wypoczynku, idealne zarówno do żeglugi, jak i relaksu w porcie.
- Podwójne koła sterowe, zapewniające wygodną i precyzyjną nawigację.
- Nowoczesny osprzęt żaglowy – w tym rolowany fok, pełnolistwowy grot, kliwer oraz żagle sztormowe, co zapewnia znakomite osiągi w różnych warunkach.
Bezpieczeństwo i nawigacja
Cyclades 50.5 został wyposażony w pełny zestaw urządzeń nawigacyjnych, zapewniających bezpieczeństwo i komfort podczas żeglugi pełnomorskiej:
- Ploter map z kompletem elektronicznych map morskich.
- AIS – system identyfikacji jednostek pływających.
- Radar, echosonda, log i wiatromierz.
- VHF z DSC oraz EPIRB – zapewniający niezawodną komunikację i bezpieczeństwo.
- Pełne wyposażenie ratunkowe zgodne z przepisami PZŻ/UM i kategorią żeglugową A.
Doskonałe właściwości nautyczne
Dzięki solidnej konstrukcji i nowoczesnemu takielunkowi, Cyclades 50.5 gwarantuje bezpieczną i szybką żeglugę morską. To jacht, który doskonale sprawdza się zarówno w standardowych warunkach, jak i podczas zimowych rejsów w trudniejszych akwenach.
- Żagle (zestaw z 2021 roku) – grot pełnolistwowy, fok, kliwer oraz żagle sztormowe.
- Dynamiczna i szybka jednostka, zapewniająca wyjątkowe osiągi na różnych kursach.
Dane techniczne
- Długość całkowita: 15,68 m
- Szerokość: 4,90 m
- Zanurzenie: 2,00 m
- Napęd: silnik o mocy 110 KM
- Liczba koi: 10+2 (pięć kabin załogowych + kabina skipperska)
- Liczba łazienek: 3
- Powierzchnia ożaglowania: 135 m²
Idealny wybór dla wymagających żeglarzy
Beneteau Cyclades 50.5 (s/y Pacific Star) to jacht stworzony z myślą o dalekich rejsach, zarówno w cieplejszych akwenach, jak i w warunkach zimowych. Dzięki wyjątkowemu wyposażeniu, przestronnemu wnętrzu i solidnej konstrukcji, jednostka ta stanowi idealne połączenie komfortu i morskiej dzielności.
Zapraszamy na pokład – czas na niezapomnianą żeglarską przygodę!
Co zabrać na rejs:
Przede wszystkim torbę - która musi być miękka, tak żeby zmieściła się w schowku (szafce) na jachcie.
Ponadto przydadzą się:
- Dokument tożsamości
- Śpiwór (prześcieradła i poduszki są na jachcie)
- Ubranie, które chroni od wiatru i nie przemaka
- Komplet ciepłej odzieży - polecamy polary i windblocki
- Kalosze lub buty na zmianę
- Obuwie sportowe do poruszania się po jachcie
- Obuwie na wycieczki lądowe
- Bez względu na porę roku - rękawiczki, czapka i szalik
- Okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem i krem do opalania
- Przybory toaletowe,ręcznik, klapki pod prysznic
- O telefonie i tak pamiętacie, ale o ładowarkach czasami zapominacie
- Rękawiczki żeglarskie (przydatne, ale nie wymagane)
- Gitara lub inne urządzenia grające i śpiewniki
- Patent żeglarski, SRC lub książeczka żeglarska
- Waluta lub karta płatnicza (wskazane drobne na prysznic i toalety)
- Latarka, aparat fotograficzny
- Mnóstwo dobrego humoru
Oczywiście powyższa lista jest jedynie propozycją pomocną w pakowaniu worka żeglarskiego. Każdy z Was ma swoje indywidualne zapatrywania i potrzeby. Zgodnie z nimi uzupełniajcie powyższy zapis. W razie wątpliwości dzwońcie do nas (91 30 70 500) lub piszcie .
Zapraszamy również do odziwedzenia naszego sklepu stacjonarnego lub internetowego > www.nautical24.pl
Ze swojej strony życzymy udanych rejsów...